Charakterystyka i cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie się z praktycznym zastosowaniem wzorców projektowych Gang of Four.
Uczestnicząc w szkoleniu poznacie Państwo obszary w których wybrane wzorce mają zastosowanie. Ćwiczenia podczas których będziecie Panstwo sami opracowywać rozwiązania prostych problemów lub prowadzić refaktoryzację fragmentów kodu zdobędziecie podstawowe umiejętności w stosowaniu najpopularniejszych wzorców.

Wymagania

Podstawy programowania obiektowego w języku Python lub Java (w zależności od wybranego kursu)

Czas i cena szkolenia

Proponowane formy:

  • Standardowa - 2 dni x 7 godzin, 2500 PLN brutto (cena dla grupy do 5 osób)
  • Bootcamp - 1 dzień x 11 godzin, 1900 PLN brutto (cena dla grupy do 5 osób)
  • Bloki - 4 dni x 2 godziny (realizowane przez miesiąc), 2500 PLN brutto (cena dla grupy do 5 osób)
  • Inne - od 120 PN brutto za godzinę

Plan szkolenia

  1. Wprowadzenie

    • Co to jest wzorzec projektowy
    • Elementy opisu wzorca
    • Relacja wzorców projektowych z innymi wzorcami
    • Wprowadzenie do diagramu klas UML
    • Wprowadzenie do filarów programowania obiektowego (OOP)
    • Realizacja zasad SOLID i GRASP przez wzorce projektowe
  2. Wzorce konstrukcyjne

    • Budowniczy (Builder)
    • Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
    • Metoda wytwórcza (Factory Method)
    • Prototyp (Prototype)
    • Singleton
  3. Wzorce strukturalne

    • Adapter
    • Dekorator (Decorator)
    • Fasade (Facade)
    • Kompozyt (Composite)
    • Most (Bridge)
    • Pełnomocnik (Proxy)
    • Pyłek (Flyweight)
  4. Wzorce operacyjne (czynnościowe)

    • Interpreter
    • Iterator
    • Łańcuch zobowiązań (Chain of Responsibility)
    • Mediator
    • Metoda szablonowa (Template Method)
    • Obserwator (Observer)
    • Odwiedzający (Visitor)
    • Pamiątka (Memento)
    • Polecenie (Command)
    • Stan (State)
    • Strategia (Strategy)