Charakterystyka i cel warsztatów

Celem szkolenia jest zrozumienie czym jest zwinne wytwarzanie produktu w oparciu o framework Scrum. W czasie szkolenia przedstawione zostaną role, zdarzenia i artefakty Scruma oraz jego pozostałe elementy.
Przedstawię również co to są User Stories, do czego służy Planning Poker, co daje burn-down chart i jak powstaje Definicja “Ukończenia”.
W celu utrwalenia informacji i lepszego zrozumienia zwinnego podejścia przygotowałem ćwiczenia i symulacje, które zapewnią Państwu wiedzę na start jak organizować pracę w Scrumie, jak powinny przebiegać spotkania, w jaki sposób tworzyć i zarządzać wymaganiami, harmonogramem i jak śledzić postęp prac.
Szkolenie oparte jest o najnowszy oficjalny podręcznik Scruma (Scrum Guide) wydany w listopadzie 2017 roku.

Wymagania

Podstawowa praktyka w procesie wytwarzania produktu. Wiedza z zakresu zarządzania projektami nie jest konieczna aby uczestniczyć w szkoleniu.

Czas i cena szkolenia

Proponowane formy:

  • Standardowa - 2 dni x 7 godzin, 2500 PLN brutto (cena dla grupy do 5 osób)
  • Bootcamp - 1 dzień x 10 godzin, 1800 PLN brutto (cena dla grupy do 5 osób)
  • Bloki - 4 dni x 2 godziny (realizowane przez miesiąc), 2500 PLN brutto (cena dla grupy do 5 osób)
  • Inne - od 120 PN brutto za godzinę

Plan warsztatów

  1. Zagadnienia Agile

    • Cechy zwinnego wytwarzania produktu
    • Porównanie podejścia Waterfall i Agile
    • Przegląd praktyk zwinnych
    • Manifest Agile i przegląd pryncypiów
  2. Wprowadzenie do frameworka Scrum

    • Co to jest Scrum
    • Krótka historia
    • Obszary zastosowań
    • Filary Scruma
    • Wartości Scruma
  3. Zespół Scrumowy

    • Właściciel Produktu (Product Owner)
    • Zespół Deweloperski (Developement Team)
    • Scrum Master
  4. Wydarzenia w Scrumie

    • Sprint
    • Planowanie Sprintu (Sprint Planning)
    • Codzienny Scrum (Daily Scrum)
    • Przegląd Sprintu (Sprint Review)
    • Retrospektywa Sprintu (Sprint Retrospective)
  5. Artefakty

    • Backlog Produktu (Product Backlog)
    • Backlog Sprintu (Sprint Backlog)
    • Przyrost (Increment)